donderdag 2 september 2010

Dag 8 - 24 augustus 2010






De wekker maakte ons vandaag om 7u30 wakker. Het leek me of het midden in de nacht was.

De afrekening hing netjes aan de deur, zodat we gewoon konden vertrekken zonder effectief nog te moeten uitchecken.
We namen vroeg (voor ons toch, om 8u30) ons ontbijt in het hotel en voor de resterende snackpunten namen we wat drankjes en fruit voor onderweg.

Klokslag om 9u20 kwam shuttle van Alamo ons ophalen en verlaten we de Disneybodem. We waren zelfs de enigen die mee moesten. Wat wil een mens nog meer...
Na bij Alamo de nodige formaliteiten en papperassen te hebben in orde gebracht, kwam de mevrouw met ons mee om te tonen uit welke wagens we konden kiezen. Ik had een intermediate gereserveerd, omdat in de Jetairbrochure vermeld stond dat er 2 grote en 2 kleine valiezen in de koffer kunnen.

Wel, dat is dus niet zo.
Dat waren allemaal modellen met een afgesloten koffer, en hier kregen we zelfs onze 2 grote valiezen niet in.
Dan maar gezocht naar een model waar die wel in passen, want ik heb geen zin om de komende week met een deel van mijn bezittingen op de achterbank rond te rijden. Iedereen ziet dat dan liggen.
De uiteindelijke beslissing : ik leg een beetje bij voor een upgrade en we rijden kort hierna weg met een Chevrolet HHR (na eerst een paar toertjes op de parking te maken, zodat ik een idee heb hoe die automatische koppeling juist werkt). In deze koffer kunnen de valiezen recht staan, zodat de 2 grote er zonder problemen in passen .



Om 10u15 zetten we koers naar het Kennedy Space Center (zo'n 110 km).
We denken alletwee dat we dit zeker moeten bezoeken, nu we zo dichtbij zijn.
Daar aangekomen starten we ineens met de bustour en kunnen onmiddellijk op een bus stappen.









Bij de in-/uitgang wuift een astronaut ons toe.


Na dit bezoek rijden we door naar La Quinta Inn (West Palm Beach) voor de overnachting.


Hiervoor leggen we zo'n 250 km af en met de hulp van de Vlaamse Lucie (Tom Tom) verloopt dit zonder problemen.
Ik moet zeggen, het hotel is niet slecht, maar zeker niet zoals ik gehoopt had.
Dit is het enige hotel dat in niet zelf heb gekozen. Bij de aankoop van de vliegtickets zei de reisagent dat ik nog één onderdeel van onze reis bij hen moest boeken. Ze verkopen geen vliegtickets zonder nog iets anders bij.

Vanavond vinden we in de buurt een Mc Donalds waar we vlug iets eten; we zitten er als enige klanten en er hangt volgens ons een rare sfeer.

********************************************************************************************************************************************

Geen opmerkingen:

Een reactie posten