dinsdag 31 augustus 2010

Dag 5 - 21 augustus 2010






Toen ik deze morgen naar buiten keek, wass het aan het regenen. Ik was hier in feite wel blij mee; dan had ik een reden om nog wat in de kamer te blijven om mijn voeten toch nog wat rust te gunnen.
Ik maakte van de gelegenheid gebruik om wat foto's klaar te zetten om op de blog te plaatsen en om wat mails te lezen en beantwoorden.

Om 11u30 maak ik Yonah wakker (zoniet blijft die slapen) en maken we ons klaar om naar Animal Kingdom te gaan. Ook hier weten we al wat we zeker willen doen/zien; een aantal zaken hoeft voor ons niet. Ondertussen is het gestopt met regenen, dus ideaal.

Wanneer we in Animal Kingdom aankomen, krijgen we toch wat honger, maar we gaan eerst een fastpass halen voor de Kilimanjaro Safari (die willen we in ieder geval doen).
Onderweg naar daar passeren we een snackstand en we nemen elk een fruitsalade; tenslotte hebben we allebei nog 6 snackpunten van ons Dining Plan.
Aangekomen aan Kilimanjaro Safari staat er maar 10 minuten op de wachtrij, dus niet echt nodig om een fastpass te nemen en we doen hem onmiddellijk. En dan bedoel ik echt wel onmiddellijk : we lopen gewoon door en kunnen rechtstreeks instappen in de safariwagen.





We zijn best revreden met de dieren die we gezien hebben en doordat de zon nog niet volop door de wolken schijnt, was de temperatuur best te doen.
We trekken langs Expedition Everest en nemen fastpassen voor straks. Deze attractie lijkt ons super te zijn.




We besluiten om te eten in Dinoland in "xxxx" ; inderdaad, ik kan me de naam niet meer herinneren. Het enige wat ik nog weet, is dat de naam iets dino-achtig is en eindigt op "aurus". Er komen ook zo veel dingen tegelijk op ons af.
Hoe dan ook, hier eten we een lekkere hamburger die je zelf kan aanvullen met vanalles en nog wat (sla, tomaat, ui, champignons, pepers, ...) en hier maken we voor het eerst kennis met de "free refil". Je kan zo vaak je wil jouw beker gaan bijvullen.
Het heeft gesmaakt.




We zijn net op tijd klaar om de parade te bekijken. Hier heb ik eerst een probleempje met een "vriendelijke Britse familie" die, bewust, telkens met beide armen voor mijn fototoestel begint te zwaaien.
Gelukkig heb ik een goede telelens en kan ik ze verschalken door mijn foto's te nemen lang voordat de characters ons bereiken. Ik geef wel de indruk dat ik ze fotografeer als ze ons voorbijkomen, zodat de ganse Britse familie enthousiast voor mijn lens begint te zwaaien.
Laat ze maar zwaaien, denk ik, ik heb tenminste foto's en zij vergeten te fotograferen omdat ze het nodig vinden om andere parkbezoekers te hinderen.




Na de parade wandelen we langs de Tree of Life om naar de Lion King musical te gaan kijken. Hier wordt die in een rond theater opgevoerd, zodat er steeds van alles aan alle kanten te zien is.
In ieder geval : mooi !!!



Op onze weg passeren we nog de familie Duck, Pluto, Goofy en Mickey. Enkel Minnie ontbreekt, die zal geen zin gehad hebben om de natuur in te trekken.

Na de musical is het tijd om onze fastpassen te gebruiken. Wij zijn klaar voor Expedition Everest.
We vinden die fantastisch; je gaat zelfs een stukje achteruit.



Hoe dan ook kunnen we nu wel weer wat rust en koelte gebruiken, dus stappen we naar een andere musical : Finding Nemo.
Het moet gezegd : de shows zijn in de Disneyparken echt wel heel goed. Zo ook deze musical.



Het wordt nu stilaan tijd om de bus te nemen naar Epcot. Gezien we in Animal Kingdom geen "table service" restaurant vonden waar we willen eten, hebben we gereserveerd in "Chip N Dale Harvest Feast" in Epcot.
We vallen in herhaling, maar ook hier is het eten opnieuw heel lekker. Wel iets waar we hier in Belgiƫ geen ervaring mee hebben : het eten wordt opgediend "family style". Dat wil zeggen dat elk gerecht op 1 schotel wordt gebracht en iedereen moet daar maar zijn stuk afnemen.
Je krijgt bvb. 1 stuk vis en 1 stuk vlees, je moet dan zelf maar zien hoeveel elk daarvan neemt. Maar dit doet niets af aan de lekkere smaak.



Als we het restaurant om 20u45 verlaten, lijkt het ons een mooi tijdstip om naar het hotel te gaan.
Daar nemen we nog een duik in het zwembad en alvorens te slapen, werk ik de blog nog wat bij.

******************************************************************************************************************************************

Geen opmerkingen:

Een reactie posten